特徴

  • 主人公の妹のメイジ。
    • 主人公のクラスが戦士かローグだと仲間になる。
    • カーヴァーと二者択一。

能力・クラス

  • クラス:メイジ(原初魔法が使えない)
    • サブクラス:なし(3章加入時:フォースメイジ)

最初はファイアボールしか覚えてないので、いきなり回復役にはできない。
序盤は頼りになるが、早いうちに分かれることになる。
選択次第で3章ラストで再加入するが、ほぼ序盤限定の仲間だと思って問題ない。
離脱しても生存していればDLC限定で再加入。

育て方・ビルド

ほぼ序盤の低LV帯のみの加入のため、育成の幅は少ない。
ヒールを含めた基本的な呪文を覚える程度でいいだろう。

進め方によってはラスト直前に再加入するが、使う場面自体があまりない。
フォースメイジの各種範囲魔法は強力な物が揃うので、意外と活躍するかもしれないが。

加入条件

  • 主人公のクラスが戦士かローグだとプロローグで加入
    • 主人公のクラスがメイジだとプロローグで離脱してしまう。

離脱条件

  • 1章終盤に自動的に離脱
  • 3章「決定打」内で騎士団を支持し、その後登場するシーンで離脱させる選択肢あり。

ラストバトル前に復帰させる方法

これで3章終盤に復帰。

  • 1章の地底回廊
    • アンダースと一緒に連れて行く。
      • 主人公(固定) ヴァリック(固定) アンダース ベサニー となる。
    • もしくは地底回廊に連れて行かない。
  • 3章「決定打」
    • サークルを支持すると、ラストバトル直前で再加入。
      • ここでテンプル騎士を支持した場合は敵対し、加入しなくなる。
    • サークル、テンプル騎士団のどちらを支持しても復帰は可能。(ベサニーの友好及び敵対の程度が影響しているかもしれない。)
    • 稀に再会イベントが起こらないバグがある。(直前のセーブデータをロードし、やり直す事で無事にイベント発生したので不安ならばセーブをお薦め。)

好感度・恋愛

肉親なので恋愛関係にはなれない。残念でした。(?)

会話

1章・ベサニー友好度高

  • 友好的「自分とガムレンを比べるな」・機転「どうだろうな・・・」・核心「叔父の話はやめておこう」
    友好的「その気持ちはよくわかる」・機転「背教者と知ってたらどうだったろうな?」・攻撃的「私はなんとも思わないな」
    話を聞く 「元気がないな」派生「どうしてサークルを避ける?」
    「カーヴァーはどう思っただろうか?」「ここで暮らしてたらどうなっていたかな?」「二度と?」
    友好的「この街を故郷にするんだ」・機転「あまりここの生活に慣れすぎるな」・攻撃的「この街は永遠に故郷にならない」
  • 友好→友好→友好:友好度+10 友好→友好→機転:友好度+10 友好→友好→攻撃:変化なし
    友好→機転→友好:変化なし   友好→機転→機転:変化なし  友好→機転→攻撃:敵対度+10
    友好→攻撃→友好:変化なし   友好→攻撃→機転:変化なし  友好→攻撃→攻撃:敵対度+10
  • 機転→友好→友好:友好度+10 機転→友好→機転:友好度+10 機転→友好→攻撃:変化なし
    機転→機転→友好:変化なし   機転→機転→機転:変化なし  機転→機転→攻撃:敵対度+10
    機転→攻撃→友好:変化なし   機転→攻撃→機転:変化なし  機転→攻撃→攻撃:敵対度+10
  • 攻撃→友好→友好:友好度+10 攻撃→友好→機転:友好度+10 攻撃→友好→攻撃:変化なし
    攻撃→機転→友好:変化なし   攻撃→機転→機転:変化なし  攻撃→機転→攻撃:敵対度+10
    攻撃→攻撃→友好:変化なし   攻撃→攻撃→機転:変化なし  攻撃→攻撃→攻撃:敵対度+10

1章・ガムレン

  • 肖像画のイベントのあとで話しかける
  • 話を聞く「母さんについて教えて欲しい」→機転が「注目を浴びたくてやったのか?」に変化
    「どうやって財産を失ったんだ?」→機転が「何とかなると思った、だって?」に変化
    友好的「人は誰でも間違いを犯すものだ」・機転「がんばった?本当に?」・攻撃的「情けない男だな」
場所会話内容
0Outside LotheringAutomatically gained when you meet up with Aveline and Wesley (rogues and warriors get +15 if they choose the "aggressive" dialogue option; every other possibility leads to +10).
1Lirene's Fereldan ImportsDuring the quest Tranquility, tell Lirene that you mean Anders no harm.(+5)
1LowtownDuring the quest Tranquility, allow Bethany to talk to the refugees outside Lirene's shop (+5), or threaten the refugees (-5).
1The ChantryDuring the quest Tranquility, when Karl asks Anders to kill him, recommend that he comply (+5), or not (-5).
1HightownAt the end of the quest Bait and Switch, defend Bethany to Fenris (+5), or agree with Fenris (-5).
1Amell Estate CellarAutomatically gained during the quest Birthright.(+15)
1Gamlen's HouseAfter completing the quest Birthright, when you talk to Bethany, tell her "This will never be home."(-10)
1Gamlen's HouseGained upon completing the quest Portrait of the Past.(+15)
1Gallows CourtyardWhen Fenris starts talking about Tevinter mages, say "It's wrong to oppress mages" (+5) or "The Circle is necessary" (-5).
1SundermountDuring the quest Long Way Home, when Merrill removes the barrier, respond using the good stance (-5) or the aggressive stance (+5).
1The Blooming RoseDuring the quest Enemies among Us, ask Bethany for help when confronting Idunna.(+15)
1Gallows CourtyardAt the end of the quest Sanctuary, when you talk to Cullen, agree that mages are trying to destroy the Chantry (-5), or disagree (+5), or say that not all mages are like that (+5).
1Gallows CourtyardAt the end of the quest Sanctuary, when you talk to Cullen, agree that mages should not be treated like normal people.(-10)
1Gallows CourtyardAt the end of the quest Enemies Among Us, tell Cullen that he should keep Keran in the order (+10), or recommend that he not take any chances (-10).
1The Blooming RoseAfter talking to Jethann for the quest The First Sacrifice, sleep with him.(-5)
1The DocksDuring the quest Loose Ends (Athenril version), let Pryce have the goods(+15)
1Ruined PassageDuring the quest Magistrate's Orders, kill Kelder yourself (+5), or take him into custody (-5).
1Petrice's SafehouseAt the start of the quest Shepherding Wolves, accept Petrice's task (+5), or refuse (-5).
1Vimmark Mountain PassDuring the quest Shepherding Wolves, refuse to give up Ketojan.(+10)
1LowtownAt the start of the quest Wayward Son, tell Arianni "I will stop him."(-10)
1Slaver CavernsDuring the quest Wayward Son, tell Feynriel you're helping him because your sister is a mage.(+5)
1Slaver CavernsDuring the quest Wayward Son, send Feynriel to the Dalish elves (+10) or to the Circle (-10).
1Runaways' CavernDuring the quest Act of Mercy, force the apostate mages to join the Circle (-5) or agree to lie for them (+10).
1Wounded Coast ApproachAt the end of the quest Act of Mercy, if you convinced the mages to return to the Circle, hand them over to Karras (-10) or help them fight (+10).
1HightownAt the start of the quest The Deep Roads Expedition, agree to take Bethany with you (+15), or leave her home (-10).

Last-modified: 2022-11-19 (土) 11:12:11

↑TOP